Levering

FRAGT
Levering af varer fra www.cocooncompany.dk anses for sket, når forbrugeren har fået varen udleveret. Forsendelsen af varer sker med GLS eller fragtmand (Brink, Interfjord eller PostNord). Leveringstid 1-3 dage, hvis ikke andet er angivet ved bestilling eller er aftalt mellem Cocoon og kunden. Vi afsender ikke ordre i weekenden eller på helligdage. Levering sker til den af kunden oplyste leveringsadresse.

Bemærk, at ved travle dage som Black Friday kan vi ikke garantere, at din pakke leveres til den valgte pakkeshop, hvis denne er fyldt. 

Se udspecificerede leveringsmuligheder og leveringspriser her.
I Danmark koster fragt følgende:

GLS levering til pakkeshop: 49,00 DKK
Ved levering til pakkeshop er der fri fragt ved køb over 450,00 DKK
GLS indleverer pakken i en GLS PakkeShop eller et GLS depot. Modtager får information herom via de af kunden oplyste kontaktoplysninger. Efter 7 kalenderdage returnerer GLS pakken til afsender. GLS forbeholder sig retten til at levere til en anden PakkeShop end den af kunden valgte.

GLS hjemmelevering: 79,00 DKK
Hvis GLS ikke træffer nogen på mod­tageradressen, indleverer GLS pakken i en GLS PakkeShop eller et GLS depot. Modtager får information herom. Efter 7 kalenderdage returnerer GLS pakken til afsender.

GLS erhvervslevering: 59,00 DKK

Privatlevering med fragtmænd: 150,00 DKK
Større og tunge pakker, såsom større madrasser, topmadrasser og senge, leveres med fragtmand. Som udgangspunkt afleverer fragtmanden ordren inde på din adresse, så længe de individuelle kasser er under 20 kg. Alle andre forsendelser afleveres fra bilens læsserampe så tæt på din dør som muligt, eller ved nærmeste fortovskant. Levering med fragtmand inkluderer som udgangspunkt ikke indbæring eller opbæring af gods. Ordre, der sendes med fragtmand leveres hurtigst muligt, og derfor er det ikke muligt at give et specifikt tidspunkt for leveringen. Ønskes ordren leveret i et specifikt tidsrum kan dette tilkøbes iht. Danske Fragtmænd’s DOT (Delivery On Time) løsninger.

Hvis ikke der er angivet et sted pakken kan stilles, skal der være nogen til at tage imod varen. Hvis pakken må stilles, skal der på forhånd være givet besked om, hvor pakken, på kundens eget ansvar, må afsættes. Fragtmanden skal have et telefonnummer, hvorpå han kan give besked om hvornår han forventer at være fremme ved leveringsadressen. Skal ordren gensendes vil der pålægges et fragtgebyr på forsendelsen, dog maksimum 600,00 DKK.

Forsendelser med Danske Fragtmænd kan leveres til alle adresser på alle brofaste øer i Danmark og hovedparten af forsendelserne bliver leveret inden kl. 14:00 på leveringsdagen. Forsendelser til ikke-brofaste øer i Danmark vil blive pålagt et 400,00 DKK Ø-tillæg. Ikke-brofaste øer inkluderer Bornholm (postnummer 3700-3799), Ærø (postnummer 5960-5985), Fanø (postnummer 6720), Fur (postnummer 7884), Samsø (postnummer 8305), Anholt (postnummer 8592) og Læsø (postnummer 9940).

Levering til lande udenfor EU varierer alt efter land, størrelse af ordre og valg af fragtfirma.

Fragtskader
Når pakken ankommer, er det vigtigt, at du, inden du kvitterer for modtagelsen, undersøger om emballagen og evt. varen er beskadiget. Hvis den er det, skal du gøre indsigelser og på din kvittering angive, hvad der er galt. Hvis du undlader dette, kan transportselskabet frasige sig ethvert ansvar for transportskaden. Du skal straks give os besked ved skade til os, og senest indenfor 24 timer. Tag gerne foto af emballagen inden du pakker varen ud, så er du sikker på at have dokumentation, hvis det skulle vise sig at varen er beskadiget.

Ikke afhentet pakke
Har du ikke afhentet din pakke i pakkeshoppen i den givne tidsfrist (se ovenstående "levering til pakkeshop") bliver pakken returneret til Cocoon's varelager. Herefter forbeholder vi os retten til at opkræve et gebyr svarende til vores faktiske udgifter i forbindelse med GLS's transport af pakken. Ønskes ordren herefter annulleret iht. fortrydelsesretten, vil der blive fratrukket et gebyr på DKK 99,- svarende til de fragtomkostninger, det har kostet at modtage en uafhentet pakke retur i DK.

I de tilfælde, hvor en forbruger ikke afhenter pakken i pakkeshoppen, og den derfor kommer retur uafhentet, er det vigtigt at være opmærksom på, at dette ikke kan betragtes som en fortrydelse af købet. En fortrydelse af købet kan kun ske, ved at du giver udtrykkelig besked om, at du ønsker at fortryde. Du kan derfor, som udgangspunkt, ikke fortryde, alene ved at undlade at modtage pakken.

Ønsker du at få fremsendt pakken igen, opkræves der ikke et gebyr for returneringen af pakken. I stedet kan pakken genfremsendes til normalt fragtgebyr jf. ovenstående prisliste.