Handelsbetingelser

Gældende fra den 01.01.2022
www.cocooncompany.dk, som er ejet af Cocoon Company ApS

Cocoon Company ApS
Vestervang 6
8882 Faarvang
Danmark
CVR: 33599994

priser

Alle priser er incl. 25% moms og i danske kroner.

Danmark

Privatlevering

DKK 59,-

Levering til pakkeshop

DKK 49,-

Levering til erhvervsadresse

DKK 49,-

Levering af større varer med fragtmand

DKK 125,-

Uafhentet pakker

DKK 49,-

Fri fragt ved ordre over DKK 349 (undtaget levering med fragtmand)

Der tages forbehold for trykfejl, afgiftsændringer og valutaændringer. Alle priser er dagspriser og opdateres løbende.

levering & fragt

Normalt har du varerne indenfor 1-3 hverdage. Vi tager dog forbehold for udsolgte varer, og der kan være andre tilfælde, hvor der må påregnes lidt længere leveringstid. Vi sender ikke i weekenden og på helligdage.

Du har mulighed for at vælge forskellige fragtmetoder, se nedenfor. Der er fri fragt på alle ordre over DKK 349,- på max 20kg. Såfremt din ordre ikke overstiger DKK 349,- tillægges et fragtgebyr. Se priser jf. prislisten ovenfor.

GLS privatlevering

Hvis ingen er hjemme ved levering, tages pakken med igen og vil blive leveret til en GLS pakkeshop. GLS leverer kun på hverdage, hvilket vil sige, at ordrer lavet om fredagen først vil blive leveret den efterfølgende mandag.

GLS pakkeshop

Få leveret din pakke til en valgfri pakkeshop og hent din pakke, hvor det passer dig.

GLS erhvervslevering

Få levering direkte til din arbejdsplads i tidsrummet 8.00-16.00 alle hverdage.

Levering med fragtmænd

Større og tunge pakker, såsom junior-, voksen madrasser og topmadrasser, leveres med fragtmand. Levering efter aftale med Cocoon Company. Som udgangspunkt afleverer Danske Fragtmænd ordren inde på din adresse, så længe de individuelle kasser er under 20 kg. Alle andre forsendelser afleveres fra bilens læsserampe så tæt på din dør som muligt. Levering med Danske Fragtmænd inkluderer som udgangspunkt ikke indbæring eller opbæring af gods. Ordre, der sendes med Danske Fragtmænd leveres hurtigst muligt, og derfor er det ikke muligt at give et specifikt tidspunkt for leveringen. Ønskes ordren leveret i et specifikt tidsrum kan dette tilkøbes iht. Danske Fragtmænd’s DOT (Delivery On Time) løsninger. 

Ikke afhentet pakke

Betingelser gældende for almindelige postpakker 

Har du ikke afhentet din pakke i pakkeshoppen i den givne tidsfrist, som er 7 hverdage, bliver pakken returneret til Cocoon Company ApS. Herefter forbeholder vi os retten til at opkræve et gebyr svarende vores faktiske udgifter for at sende pakken til dig på ny. Ønskes ordren annulleret iht. fortrydelsesretten, vil der blive fratrukket et gebyr på DKK 49,- svarende til det beløb det koster os at modtage en uafhentet pakke retur i DK.

Har du angivet forkert navn eller adresse og pakken kommer retur pga. dette, forbeholder vi os retten til at opkræve et gebyr svarende til vores faktiske udgifter for at sende pakken til dig på ny jf. vores prisliste.

Betingelser gældende for pakker leveret med fragtmand

Store pakker, som junior-, voksen- og topmadrasser, leveres med fragtmand hjem til din adresse. Der SKAL være nogen til at tage imod varen og der skal på forhånd være givet besked om, hvor pakken, på kundens eget ansvar, må afsættes. Fragtmanden skal også have dit telefonnummer, så han kan give besked, når han ved, hvornår han er fremme ved adressen. Skal ordren gensendes vil der komme endnu et fragtgebyr på forsendelsen, dog maksimum DKK 550,-.

Fragtskader

Når pakken ankommer, er det vigtigt, at du INDEN du kvitterer for modtagelsen undersøger om emballagen og evt. varen er beskadiget. Hvis den er det, skal du gøre indsigelser og på din kvittering angive, hvad der er galt. Hvis du undlader dette, kan transportselskabet frasige sig ethvert ansvar for transportskaden. Du skal straks give os besked ved skade til os, og senest indenfor 24 timer.

Tag gerne foto af emballagen inden du pakker varen ud, så er du sikker på at have dokumentation, hvis det skulle vise sig at varen er beskadiget.

Levering udenfor Danmark

Vi sender til følgende lande udenfor Danmark: Sverige, Tyskland, Færøerne, Holland, Finland, Østrig, Frankrig, Belgien, Polen, Estland, Litauen, Island og Irland. (OBS! Vi sender kun til fastland for ovenstående nævnte lande) Se priser jf. prislisten ovenfor. Bemærk at leveringen til udlandet er 2-10 dage.

Vi sender pakker til udlandet som almindelige postpakker på 0,2 kubik og max 20 kg. Store pakker, som madrasser, kan sendes efter aftale. Kontakt kundeservice for mere information.

kundeservice

Alle henvendelser skal sendes til shop@cocooncompany.dk
Vi bestræber os på at besvare alle henvendelser indenfor 48 timer.

ordrebekræftelse

Du modtager automatisk en ordrebekræftelse/kvittering, når du har gennemført en handel.

faktura

Du modtager automatisk en faktura når du har foretaget et køb.

kontaktoplysninger

Henvendelser der IKKE er relateret til kundeservice eller reklamationer, kan også sendes til Cocoon Company på shop@cocooncompany.dk

sikker betalinger

Vores online butik arbejder med Quickpay betalingsservice. Dine kreditkortinformationer sendes fra Cocoon til Quickpay via en krypteret linje, så Cocoon kan på ingen måde se, eller få adgang til dine kreditkortoplysninger. Denne del af transaktionen er administreret af en certificeret transaktionsassistent.

Klarna

In order to offer you Klarna’s payment methods, we might in the checkout pass your personal data in the form of contact and order details to Klarna, in order for Klarna to assess whether you qualify for their payment methods and to tailor those payment methods for you. Your personal data transferred is processed in line with Klarna’s own privacy notice.

REKLAMATIONER

Alle køb er omfattet af købelovens regler om 24 måneders reklamationsret, hvilket betyder, at du som kunde kan klage over fejl eller mangler ved din vare indenfor 24 måneder efter købet. Reklamationsretten dækker ikke, når fejl, skader eller slitage opstår på grund af forkert brug, manglende eller forkert vedligeholdelse, vold eller almindeligt slid.

Bemærk! Vi forbeholder os ret til at afvise reklamationer på varer, hvor afvigelserne i farver og størrelser er under 10%.

Skulle der mod forventning være fejl eller mangler ved din vare, kontakt venligst vores kundeservice på shop@cocooncompany.dk

Bemærk! Inden du sender en vare retur SKAL du kontakte Cocoon Company ApS, idet vi muligvis ikke behøver at få varen retur. Vi kan til tider nøjes med at se billede af skaden. Sendes varen retur uden aftale, afholder vi IKKE omkostningerne til returneringen.